Susan Moffitt-The practice of dance
is highly structured and very ritualized, a selling point for children with
autism. Dance has the power to help unlock the imagination of a concrete
thinker and it empowers the dancer to give expression to their inner life,
something crucial to children who struggle with other modalities of
communication.
The experience of dance can open up children with autism to the possibility of more connection with others. Social interaction demands being on the same page with peers — something very difficult for a child on the spectrum to achieve. By encouraging children with autism to dance to rhythms, the mirroring of another’s experience bestows the satisfaction of belonging to a group.
Cutting-edge research points to children with autism insist on needing multiple types of stimulation in order to process information. The combination of music and dance help the brain to reorganize itself. In dance, the child processes music, learns movement, performs movement to that music, then repeats it multiple times. The hearing, listening, processing, executing and repetition enable a child’s brain to forge new pathways, engaging both the right and left side of the brain.
Moshe Feldenkrais developed a protocol that concentrates on rebuilding sensory and movement systems, specifically through unlearning poor movement patterns. The therapy is gentle and some children and adults with autism have experienced significant gross-motor, fine-motor, sensory and relational improvement.
Above all else, dance is fun and should be approached in that spirit.
Dance is a wonderful way for children on the autism spectrum to engage themselves in their surrounding world.
The experience of dance can open up children with autism to the possibility of more connection with others. Social interaction demands being on the same page with peers — something very difficult for a child on the spectrum to achieve. By encouraging children with autism to dance to rhythms, the mirroring of another’s experience bestows the satisfaction of belonging to a group.
Cutting-edge research points to children with autism insist on needing multiple types of stimulation in order to process information. The combination of music and dance help the brain to reorganize itself. In dance, the child processes music, learns movement, performs movement to that music, then repeats it multiple times. The hearing, listening, processing, executing and repetition enable a child’s brain to forge new pathways, engaging both the right and left side of the brain.
Moshe Feldenkrais developed a protocol that concentrates on rebuilding sensory and movement systems, specifically through unlearning poor movement patterns. The therapy is gentle and some children and adults with autism have experienced significant gross-motor, fine-motor, sensory and relational improvement.
Above all else, dance is fun and should be approached in that spirit.
Dance is a wonderful way for children on the autism spectrum to engage themselves in their surrounding world.
L’action
bénéfique de la danse et l’autisme. Susan Moffit
La
pratique de la danse hautement structurée et très ritualisée constitue une
modalité importante pour les enfants autistes. La danse a ce pouvoir d’aider
les penseurs rationnels à déverrouiller leur imagination et elle offre au
danseur la possibilité d’exprimer des sensations de sa vie intérieure, un
sentiment indispensable pour des enfants qui luttent avec des formes
différentes de communication.
L’expérience
de la danse offre à l’enfant autiste une ouverture sur la possibilité de se connecter aux autres. L’interaction sociale exige d’être en harmonie avec
les autres ce qui est extrêmement difficile à réaliser pour un enfant.
Encourager les enfants autistes à danser sur des rythmes particuliers, voir
l’image de l’expérience des autres renforcent la satisfaction d’appartenir à un
groupe.
Les
recherches scientifiques sur les enfants autistes insistent sur le fait qu’ils
ont besoin de nombreuses différentes sortes de stimulation pour traiter les
informations qu’ils reçoivent. L’association danse/musique aide le cerveau à se
structurer. En dansant, l’enfant prend le contrôle de la musique, apprend les
mouvements, réalise un mouvement sur cette musique et tout ceci se répète de
nombreuses fois. Entendre, écouter, réaliser, exécuter et refaire permet au
cerveau de l’enfant de modeler des cheminements de pensées nouvelles qui font
appel aux deux hémisphères.
Moshe Feldenkrais a introduit un protocole basé sur la
reconstruction sensorielle et les systèmes moteurs particulièrement en suivant
le désapprentissage de tous les modèles neurologiques de mouvements
insuffisants. La thérapie est douce et des enfants et adultes autistes ont
éprouvé une amélioration sur les plans sensoriel et relationnel de leur
motricité globale et fine.
Par-dessus tout, la danse est un plaisir qu’on doit aborder
avec cet état d’esprit.
La danse est une magnifique manière pour les enfants autistes
de s’investir, de se retrouver avec eux-mêmes et le monde environnant.
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